background

Thursday 18 September 2014

Tips Diet Mudah dengan Shaklee

Ohhh!! No..
Assalamualaikum...

apa kabar semua blogger???Tajuk entry mcm best kan..kan..kan...(hihi..saya suka..saya suka)..

okeh xnak bebel panjang-panjang..nak share 10 cara yang korang perlu tau apabila nak berdiet.

Kebanyakkan customer saya order Set Kurus Shaklee untuk hasil yang memberangsangkan...tidak dinafikan Set ini memberi kesan yang sangat bagus untuk setiap penggunanya,termasukla saya sendiri..yang penting kena dengan caranya.

Sebenarnya nak kurus ni bukan bergantung pada supplement semata,kita juga kena ada displin diri dan hati yang kental untuk menahan godaan(godaan makanan je pun..kikiki).

Okeh,jom mulakan diet dengan 10 langkah mudah ini.

1)Makan sumber protein pada setiap waktu makan termasuk sarapan.
~BAgi yang dah ambil Set kurus shaklee,kita dah ada protein seperti CINCH SHAKE dan ESP..meruapakan sumber protein yang sihat,,Anda bole ambil setiap kali sebelum sarapan yea.

2)Tinggalkan sementara produk yang berasaskan roti dan pasta 
~Roti putih dan roti tinggi serat tolong tinggalkan sementara yea(Sementara je pun).Begitu juga dengn pasta seperti spagetthi,makaroni dan yang seangkatan dengannya..Kalau anda nk ambil serat,anda boleh ambil oat masa...ini kerana oat masak lebih rendah kalorinya dari oat segera.

3)Makan Makanan Yang Segar
~Elakan sama sekali makanan yang telah diproses,terutama nugget,sosage,daging burger,dan yang seangkatan dengan beliau KERANA makanan yang diproses mempunyai lemak yang tinggi dan tak elok untuk kesihatan.


4)Kurangkan pengambilan makanan berkanji kepada sehari sekali.Jangan ambil langsung pada waktu malam
~Pilihan yang terbaik adalah keledek,kacang dan bijirin.Kentang juga adalah lebih baik dari nasi putih untuk sumber karbohidrat.Bagi yang mampu makan beras berang lagi bagus tau.Sukatan nasi putih yang disuggestkan adalah hanya segenggam.

5)Elakkan makan buah berlebihan
~Mesti korang rasa kalo makan buah salah satu cara nak kuruskan,SALAH OKEH!!!Kalo kita makan buah-buah berlebihan haruslah berat tu bertambah lagi2 kalo makan buah-buahan yang tinggi kandungan gula mereka seperti pear,apple dan plum...oleh itu saya suggestkan makan VITAMIN C PLUS SHAKLEE sebab 1 tablet bersamaan dengan 500mg dan bersamaan dengan 7biji oren

6)Kurangkan atau ketepikan terus produk tenusu seperti susu lembu
~Ketepikan semua jenis susu kecuali keju pada jumlah sederhana dan yogurt yang tidak berlemak.
Kalo saya,saya suggestkan OSTEMATRIX yang kaya dengan sumber kalsium dan magnesium.

7)Hentikan sementara minuman berkarbonat
~Kandungan gula di dalam minuman berkarbonat AKA gas ni sangatlah tinggi kandungan gulanya.Oleh itu sebaiknya xpayah minum untuk sementara waktu,kalo dah terbiasa x minum mesti pasni xminum..lagi bgus untuk kesihatan yang berpanjangan

8)Hentikan penggunaan minyak sayuran dan minyak jagung
~Minyak yang terjual di kedai adalah minyak yang bertapis tinggi dan mudah teroksida bila dipanaskan.Sebaiknya guna la olive oil.

9)Perhatikan jenis lemak yang anda makan
~Bukan jumlah lemak yang saya pertikaikan,tetapi apakah jenis lemak yang kita makan.Aapakah dari jenis lemak yang tepu/tidak tepu?Kandungan lemak tepu yang berlebihan tidak elok untuk kesihatan.
Bahan makanan yang mempunyai banyak lemak tepu adalah seperti daging bahagian rusuk,keju,mentega,susu penuh krim,dan makanan yang diproses(segera).Hindarkan terus MARGERIN & MAKANAN BERGORENG.Jangan buang terus lemak dari diet seharian,Buang secara pelan2...wanita dewasa memerlukan tidak lebih dari 12g lemak dalam diet seharian dan lelaki dewasa memerlukan tidak lebih dari 20g lemak sehari.Pengambilan Omega Guard /Lecithin membantu dalam proses membuang lemak ni.

10)Minum air dengan banyak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau lebih.Minum air sebelum tidur dan selepas bangun pagi.
~Minum air selagi urine korang tidak berwarna putih.Sekiranya urine kuning,itu bermakna korang tidak cukup minum air.

Okeh,sambil anda mengamalkan 10 langkah diatas,pengambilan supplement yang betol juga sangat membantu dalam proses diet ini.

SET KURUS SHAKLEE yang saya suggestkan :
SET KURUS BUDGET


Okeh..ini SET KURUS BUDGET untuk korang yang kekurangan "ongkos" yea...next entry saya kongsi yang lebih detail.


  • ESP-merupakan sumber protein,membantu untuk kenyang,mencantikkan kulit.
  • Herblax-mengempiskan perut & mendetox toksin dari dalam badan
  • Lecithin-membakar lemak
Sekian,

Mesti nak order kan?Do contact me okeh,Consultion free aje..

Wany Nornid
0139236264




No comments:

Post a Comment