background

Monday 8 September 2014

6 KEBAIKAN MANDI SEBELUM SUBUH

Assalamualaikum...

Jom baca  sama2..Wajib tau,,,kikiki

6 Kebaikan MAndi Sebelum Subuh..
Menurut kajian sains gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain.Oleh itu,gas ozon sangat penting untuk tubuh badan kita,jika anda mandi pada pagi subuh anda merasa segar disamping dpat melakukan tugas harian dengan mudah..betol x?korang penah cuba ke x..kalo yang belom..meh cuba meh..

6 kebaikan tersebut adalah :
1)Kulit Lebih Lembut Dan Halus

~Pada waktu pagi korang tentu akan pasang 'Water Heater"untuk mendapatkan air yang hangat untuk menghilangkan kesejukan,lepas ni xyah dah..korang bole gunakan air sejuk untuk hilangkan lingkaran hitam yang ada kat bawah mata tu.Selain tu,kuku juga akan menjadi lebih kuat,dan juga membantu untuk mencantikkan kulit..lepas mandi ni bole la minum ESP sebab nak kulit cantik kan..

2)Melancarkan Peredaran Darah

~jika peredaran darah korang lancar,maka tubuh badan pun akan menjadi lebih kuat,sihat dan cergas.So mudahkan nak lakukan aktiviti seharian kan...SO xyah fikir panjang2 nak mandi pagi ni.

3)Meningkatkan Kesuburan
~Kesihatan tubuh manusia akan mengalami caj positif apabila anda amalkan mandipada waktu pagi.Ia dapat meningkatkan hormon testosteron untuk lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4)Mengurangkan Risiko Darah Tinggi
~Berita baik untuk orang yang mempunyai darah tinggi,Inilah salah satu cara nak mengurangkan risiko penyakit darah tinggi.

5)Mengurangkan tekanan serta tenang
~Air yang sejuk membantu melancarkan peredaran darah setelah lama berbaring.Apabila kita sering bangun pagi..Solat pun jadi di awal waktu..solat membantu kita menjadi tenang,,So..Ubahla tabiat,,Bangunla di awal pagi (saya sudah..kikiki)

6)Mudah menjemput rezeki
~Apabila kita bangun dan mandi pada awal pagi,rezeki pun mudah masuk tau,,,Rahsia nak menambah & memudahkan rezeki solat sunat 2rakaat sebelum solat subuh(jom amalkan yea..)
Makanya..jangan tggu lelame terus buat esok okeh!!!!


Saya yang suka menulis,
Wany nornid
SID:908117

No comments:

Post a Comment