background

Friday 3 April 2015

Lecithin Shaklee

Assalamualaikum,

Selamat pagi blogger semua..Alhamdulillah hari sabtu yang damai dan tenang sebab si kenit tak bangun lagi..hihihi(hadif syahmi yang comel tu).

Hari ni saya nak kongsi kat korang tentang Lecithin Shaklee.


  • Apa itu Lecithin?


Lecithin diestrak dari kacang soya non GMO,setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tepu.


  • Manfaat Utama Lecithin
  1. Menyerap vitamin yang larut lemak- membantu tubuh dalam menyerap Vitamin A,D,E dan K yang larut lemak
  2. Melindungi hati - menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati dan hati berlemak. juga membantu memulihkan kesihatan hati
  3. Pemecahan lemak dan Kolestrol - Lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh
  4. Pelangsingan  - menghalang obesiti.Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang
  5. Mecantikkan Otot dan Kulit - Membentuk membran sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.
  6. Memperbaiki Alergi - Menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah,seterusnya mempertingkatkan metabolisme alergi seperti penyakit kulit,dermatis dan demam denggi
  7. Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol. Lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang. 
  8. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial, yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzhemeir dan meringankan stress. wanita hamil harus mengambil lecithin secukupnya untuk pembesaran janin
  9. Menghalang tekanan darah tinggi - Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakan peredaran darah.
  10. Memperbaiki Prostat Lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethtra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan lecithin yang banyak
  11. Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.
  • Kenapa Lecithin  diperlukan oleh badan
Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, dan lemak2 yang lain. Sebab itu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood, pressure, heart disease, arteri yang mengeras.

  • Kenapa orang yang nak kurus suka lecithin ni?
Sebab ia bertindak sebagai pengemulsi lemak (memecahkan lemak). Lecithin mampu membakar lemak leboh cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan lecithin sebanyak 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 


Lecithin ni memang banyak khasiat nya,,,rugi tak jaga kesihatan,Harga tak sampai seratus pun kalo nak dibandingkan nak kena bayar berpuluh2 ribu bila dah sakit nanti.

Okeh,place order sekarang untuk harga promosi.

Wany nornid,
908117
0139236264

No comments:

Post a Comment