background

Sunday 19 April 2015

Pulihkan Bengkak Susu Dengan Lecithin Shaklee

Assalamualaikum,

Lama Tak bersiaran...hihihi,,Jangan risau blog ni tetap wujud dan aktif sebenarnya cuma tak didedikasikan dalam bentuk tulisan.

Okeh,terus kepada tajuk entry...saya nak kongsikan tips pulihkan bengkak susu dengan Lecithin..Al-maklum lah lecithin kan tgh murah bulan ni,sangatlah membantu untuk setiap ibu3 yang selalu mengalami bengkak susu..kalo biar2 lama-lama nanti jadi menanah..So please alert yea mama2 semua.

Saya tahu, setiap ibu mengimpikan menyusukan anak beliau selama 2 tahun secara ekslusif,lagi2 mengikut sunnah kan,,sape tak nak...

Macam biasa,ganjaran besar perlu usaha yang besar juga,saya rasa semua orang pernah mengalami bengkak susu ni,sapa yang pernah jadi ibu mesti akan merasa semua benda ni.

Terjadinya bengkak susu ni kerana susu terlalu banyak di dalam payudara kita,menjadi ibu kita kena ambil tahu cara2 penyusuan yang betol,bagaimana mengatasi masalah bengkak susu,bagaimana mengatasi masalah puting pecah..semua tugas ibu kan,hebat sebenarnya menjadi seorang ibu.

1)PUNCA DAN PETUA MEMULIHKAN BENGKAK SUSU
  • Jadual Penyusuan Yang Tidak Teratur 
Masa baby baru lahir, beliau akan kerap tido. Jadi kita sebagai ibu perlu kejutkan baby untuk bangun menyusu setiap 3jam. Badan kita hasilkan susu ikut prinsip supply & demand. Lagi banyak susu dalam badan dihasilkan,lagi banyak susu ibu  gantian yang akan dihasilkan.

Badan kita memang unik, Allah swt telah jadikan bnyak kelebihan kepada orang yang berdisplin. Contohnya kalo kita makan pada jadual yang tetap otak akan tahu sendiri bila masa perlu lapar.Contoh lain,kalo kita biasa bangun pada pukul 5 pagi,automatik kita akan bangun pada waktu yang sama setiap hari..Betol x?

  • MASA MENGEPAM SUSU YANG TIDAK SERAGAM
Selepas waktu berpantang dan ibu kembali bekerja, kita kena biasakan diri untuk mengepam di pejabat. Selang 3jam kita kena buat power pumping supaya breast kita menghasilkan susu yang banyak kerana selalu diperah.

Jika kita tidak ikut jadual, susu akan memenuhi payudara dan kita sendiri merasa tidak selesa. Paling kurang best bila kena bengkak susu. Otak akan dapat isyarat yang breast kita selalu penuh, jadi susu ibu yang dikeluarkan pun berkurang. Paling sakit kalau susu tersumbat,sakit woooo...

Jadi, buat jadual pengepam susu kat opis supaya kita senang ikut jadual..

  • ANAK MASIH BELUM PANDAI MENYUSU
Baby yang baru lahir mengambil masa untuk belajar menyusu. Elakkan penyusuan menggunakan puting botol kerana baby akan keliru puting botol dan puting ibu beliau.
Bagaimana nak atasi?
Kerap mencuba dan mengajar anak untuk menyusu badan. Lebih banyak latihan akan mendatangkan hasil yang lebih cepat. Terutama sekali ibu yang tidak mempunyai pengalaman atau ibu yang bersalin anak pertama.

Selain itu, ajar baby untuk menyusu kedua2 belah breast. kalo tidak baby akan gemar menyusu satu breast sahaja.

Saya tau semua sudah sedia maklum,Lecithin Shaklee membantu untuk pecahkan lemak ke dlam titisan kecil dan membantu sangat2 untuk kurus. 

Lagi satu fungsi Lecithin adalah untuk HILANGKAN BENGKAK SUSU.

Kenapa?
Kan susu ibu ade kandungan lemak didalamnya, tambahan pula lecithin ini bagus kerana diperbuat dari soya dan bagus untuk perkembangan otak, jadi secara tak langsung baby akan dapat khasiat secara ekslusif dari ibu beliau.Memang bagus untuk perkembangan otak dan minda anak2.

Yang lebih bagus add on ALFAFA untuk banyakkan susu, Lecithin untuk hilangkan bengkak susu,jadi secara tak sengaja ibu3 ambil set slimmining budget SHaklee..kan bonus kat situ,sambil susukan susu,kita dapat turunkan berat bada. 2 dalam 1..sapa nak bg kan..Yeahhhh!!!

 Jadi lepas pantang je terus selim melim..kan da dapat berat asal balik,,hanya dengan konsisten dan displin semua akan menjadi.

Supervisor April 2015.
Wany nornid
908117
0139236264

No comments:

Post a Comment