background

Tuesday 10 March 2015

ZINC COMPLEX

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..apa kabar??Semoga berada dalam lindungan Nya selalu..

Arini saya nak kongsi kan tentang Zinc Complex Shaklee..Antara banyak2 vitamin Shaklee,Zinc Shaklee adalah vitamin yang paling murah..walaupun murah tapi khasiat beliau sangat lah banyak..setiap supplement Shaklee mempunyai manfaat masing-masing.Setiap pengguna berhak memilih untuk kesihatan diri masing-masing.

Okeh,zinc Shaklee merupakan vitamin yang diperlukan dalam aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim.Ia memainkan peranan penting dalam sistem imunisasi,pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang.

Jom kita tengok kelebihan ZINC COMPLEX ini :

1)Penjagaan Kulit :Kajian telah menunjukkan zinc berkesan utk menyembuhkan jerawat atau acne.Ia lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap berkesan.

2)Eczema - Juga dipanggil dermatitis atopic,adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan kekurangan zinc dalam badan. Zinc memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

3)Jerawat - mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat.Di samping itu,Zinc juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

4)Penyembuhan Luka - Kekurangan Zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung kepada ZINC,yang menggalakan sintesis kolagen yang membantu dalam penyembuhan luka.

5)Gangguan Prostat - Zinc sangat penting dalam menangani gangguan prostat.Kekurangan zinc bole menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser.Pesakit itu dinasihatkan untuk mengambil 15mg ZINC setiap hari di bawah pemerhatian rapi pegawai perubatan apabila mengalami masalah prostat.

6)Hilang Berat Badan- ZINC memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

7)Mengandung-ia adalah penting untuk pembaikan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

8)Pembiakan - Bagi lelaki,Zinc membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks.Sementara di kalangan wanita pula,ia membantu dalam fasa pembuakan termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

9)Jangkitan - Zinc membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau,memberikan bantuan kepada penyembuhan luka,meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakan pertumbuhan janin.Zinc membantu dalammelindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat paru-paru dan konjutivitis.

10)Kelesuan Kronik - Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan,kerana ia kaya dengan ZINC. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatab lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan ZINC

11)Botak - Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan org dewasa.Pemulihan disyorkan oleh doktor kepada org yang menghidapinya ialah dengan pengambilan ubat diet yang kaya dengan kandungan ZINC .



Kesimpulannya,ZINC memang sangat bagus untuk kesihatan kita.

Promosi Bulan ni,ZINC COMPLEX BUY 3 FREE 1.




Sekian untuk kali ini,,,babai



Love,

Wany nornid
908117
0139236264

No comments:

Post a Comment