background

Saturday 21 March 2015

Atasi Masalah Rambut Gugur

Assalamualaikum...

Entry kali ni saya nak share bagaimana nak atasi masalah rambut gugur yang menjadi igauan ibu2 lepas bersalin.Orang tua2 selalu ckp "kalau anak ko da start menyembur2 tu gugurla rambut mak dia"
Saya tau & saya alami sendiri masa Auni..Husband sampai tegur rambut merata dari depan sampai ke dapur...Hmmm sedih kot masa tu,xtau nak ckp cmne..saya tak kenal lagi SHaklee masa tu...tak ambil ape2 supplement pun. Masa hadif berbeza sebab dari start preggy saya dah consume Shaklee so xde masalah pasal kesihatan..HB cantik...Alhamdulillah & saya nak kongsi yang saya tak ambil pun ubat doctor,makan Shaklee aje..Alhamdulillah lepas bersalin tak nmpak muka pucat, dan badan segar,dan cepat sihat...Alhamdulillah,,,dan yang penting rambut saya tak gugur macam masa dalam pantang Auni dulu..tu yang paling seronok...

Jom atasi masalah keguguran rambut ni dengan ZINC COMPLEX.


Terdapat beberapa sebab kenapa kita perlukan ZINC dalam kehidupan seharian kita.Antaranya :
  • Membina sel-sel sihat
  • Mengawal hormon
  • Membantu dalam penyerapan nutrien lain
Suatu hubungan penting diantara tahap zinc yang rendah membolehkan DHT menjadi tinggi(dihydrotestosterone,musuh rambut anda)dalam badan.Lebih ZINC =DHT kurang,kurang ZINC=DHT lebih.

Memang diketahui kekurangan ZINC dalam diet akan melemahkan rambut dan menyebabkan masalah keguguran rambut.Average 20mg ke 50 mg ZINC diperlukan setiap hari untuk atasi masalah ini.Ops jangan risau!!Meskipun ZiNC COMPLEX membekalkan 15mg  ZINC setiap tablet,jangan lupa yang kita ada makan makanan seperti produk tenusu ,bijiran dan tiram.So, tak perlu pun telan pil sampai nak cukup 50mg tu...hihihi.

Okeh,ZINC COMPLEX tgh promosi bulan ni,7 hari je baki yang tinggal.Harga ZINC sangatlah murah berbanding dengan vitamin yang lain.So ape tggu lagi kalo ade masalah rambut gugur sila ambil ZINC COMPLEX.


Saya jual Shaklee,
Wany nornid
SID anda:908117
0139236264

No comments:

Post a Comment