background

Saturday 7 February 2015

Si Penguat Tulang

Haaaa...tajuk je da best kan....saya nak kongsi apa maksud si penguat tulang...

Okeh...Si penguat tulang saya A.K.A Ostematrix ..hoyeeehhhhh!!!!!

OSTEMATRIX SHAKLEE mengandungi kalsium,magnesium dan vitamin D.


  • Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi malah ia membantu menetapkan ritma jantung,menyelesaikan masalah insomia,membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran dan membantu dalam pembekuan darah.Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan dalam fungsi saraf dan otot serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolestrol dalam darah
  • Magnesium pula penting untuk metabolisme kalsium.Ia membantu mengelakkan pembuluh darah daripada kejang,Salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium.Kalsium yang tiada vitamin D tidak bole diserap oleh tubuh dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.




Manfaat Utama Ostematrix :

1)Menguatkan Tulang
2)Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
3)Meringankan stress
4)Memperbaiki masalah haid
5)Pengalkalian tubuh
6)Vitamin D
7)Magnesium

 Pengalaman saya menggunakan OStematrix:

Saya start makan oste semenjak mengandungkan hadif,sebab saya ni culas nak minum susu..hihihi..semangat je mula2 beli susu..konon2 nak minum,sudahnya sampai 9 bulan pun susu tu tak bukak,,kikiki,sampai husband pun perli2..buat tatapan jela susu tu...hihihi..

Selama saya amalkan oste,saya makan malam je,,4 biji.Alhamdulillah sepanjang preggy sakit pinggang kurang,kalo tak dulu memanjang sakit pinggang kot...asyikla suruh encik shuben mengurut okeh,,,kasihan beliau..& apa yang saya perasan masa preggy si hadif saya tak kene pun kejang urat tu..orang panggil "simpul biawak",masa auni dulu kerap betul kene..tulah akibat tak minum susu..kikiki..Sebenarnya dalam proses pembesaran baby,baby sangat memerlukan kalsium sebab tu kita akan rasa sakit3 pinggang..baby akan serap kalsium dari kita sebab tu kita kena makan kalsium yang cukup okeh...

Pengalaman masa berpantang lak,sembelit memang masalah utama korang kan...saya pun sama mesti sembelit..Alahai,azab betol!!!!tuhan je yang tau...masa Auni dulu teruk gak sembelit,ALhamdulillah masa hadif saya start amalkan set berpantang Shaklee,start makan oste dari ari pertama bersalin..takut gak nak membuang...bila time membuang tu,Alhamdulillah berjalan lancar...xde pun sembelit bagai...heaven sangt la kan,so saya memang suggest kan makan Oste ni...sangat membantu korang....susah nak  hilangkan sembelit ni tau.

Itu pengalaman saya okeh...selain tu Ostematrix juga sangat membantu untuk membanyakkan susu,jadi bagi ibu2 yang nak bnyakkan susu bolelah amalkan Oste yea...

Ostematrix Shaklee


Okeh,sekian untuk entry kali ni....saya sangat mengalu2 kan bagi yang nak order...do Contact me okeh...



wany nornid
908117
0139236264






No comments:

Post a Comment