background

Wednesday 9 September 2015

Kehidupan yang sempurna

Assalamualaikum,

makan untuk hidup ke hidup untuk makan???hihihi,,,selalu cikgu tanya cmtu kan masa sekolah2 dulu,,(haish fefeling sekolah plak)

Rindu plak zaman sekolah menengah,masa darjah 6 result UPSR saya Alhamdulillah agak membanggakan,,hihihi(jangan bangga,dosa nanti)..so arwah mak decide nak masukan dalam sekolah agama..mula2 saya mcm berat jugak,,bukan isu sekolah agama tapi isu duduk asrama tu,,sedihla kalo tinggalkan mak n ayah..sebab da biasa berkepit kan..Saya bukan la anak bongsu,,tapi anak sulong..saje je gedik kan..hahahaha

bila da start isi borang,bla,bla,bla semua tu,.,saya diterima okeh,,doa mak ayah agaknya,,sob..sob..suka,sedih,takut,semua ada masa tu,,Allahuakbar!!!tapi sebab arwah mak kuat,so saya kuatkan ati gak untuk pegi,,masa mak tu mak paksa2 pegi gak..saya mula2 rasa marah gak,,tapi saya agak mak mungkin nak ajar saya berdikari kot kan...

saya daftarkan diri,dapat dorm yang bole dikatakan okla,,,kakak2 dorm yang otai2 ni ade yang baik,ada yang mulut bisa2..kawan2 sume ok...cuma baru2 kan,tak kenal lagi ..sebulan dok asrama,hari2 balik prep je call mak nanges2 nak balik umah....huwaaaaaaaaa...malunya...hahahahaha

Arwah mak ni agaknya kat umah kuatkan hati jela, hahahaha,,,mengada2 kan,,abis sebulan tu,tak daya dah nak nanges,hahahaha,,,mak pun tak layan,bulan 2 Alhamdulillah,da ade kawan2,..da kenal2 sikit cara hidup kat asrama,so bole la ketchup sikit2...

Mak pun nasihat2 bila balik hujung bulan tu,sudahnya sampai tingkatan 5 dok asrama tau,,,punyela taknak kan...
Alhamdulillah,sampai harini jadi orang,,ada ilmu sikit walaupun tak banyak mane...yang penting umur banyak mane pun tetap kena belaja tau,jgn malu,jgn segan,

Kehidupan saya tidaklah sempurna mana,mak saya tinggalkan saya di usia 48tahun,masa tu Auni baru setahun lebih,Rasa rindu tetap ada sampai harini..Cuma saya bersyukur sebab masih ada ayah yang care kat kitaorg...Semoga Allah panjangkan umur ayah...Ameennnn Ya ALLAH,.sihatkan la tubuh Ayahku,...

Tempatkanla Arwah ibuku Di SYurgamu Ya ALLAH...AMEEN YA RABBAL ALAMIN


No comments:

Post a Comment