background

Saturday 16 May 2015

ELAKKAN SIMPUL BIAWAK SEMASA TIDUR

Assalamualaikum...

Tajuk entry saya suka..hihihi..sebab setiap mummy-mummy yang preggy ni mesti mengalami "benda alah ni kalau tak jaga betol2..

Simpul biawak!!!Simpul Mengkarung!!kalau kena adoiiii la sakit betolll...

Saya rasa semua orang penah alami benda ni,,yang bestnya kalo kena mesti panggil suami mintak tolong urutkan...

Kenapa simpul biawak ni berlaku?selalu sangat kena waktu hamil,waktu malam dan waktu sejuk. Antara sebabnya adalah kerana kekurangan kalsium semasa mengandung,perlu diingat ye,,mummy mengandung memerlukan kalsium sebanyank 1200-1500mg kalsium sehari.

Pengalaman saya sendiri pernah kena..masa mengandung si Auni,sakit sangat rasanya bila kena,,lama jugak nak kebah balik..nak gerak pun tak bole...kerap kena sebab cuaca sejuk masa tu, dan masa tu kurang ilmu..maklumla anak pertama kan,,xde pengalaman.,Masa mengandungkan hadif Alhamdulillah simpul biawak sume xde..sakit pinggang pun kurang,,,saya amalkan OSTEMATRIX.

Tiap2 malam saya akan ambil 4biji sebelom tido. Selain bekalkan kalsium,dapat elakkan simpul biawak jugak!!Bukan sahaja untuk elak kejang otot betis ni,malah penting untuk perkembangan otot dan tulang baby kita. Kalsium ibu juga semakin berkurangan kerana kalsium banyak diserap oleh bayi dalam kandungan semasa mengandung.


So, jom ambil OSTEMATRIX ramai2..psstttt sebelom lupa OSTEMATRIX jugak mengurangkan sembelit semasa dalam pantang,,Confirm tak duduk lama dalam bilik air..hahaha..





  • TIPS ELAK TERKENA SIMPUL BIAWAK SEMASA MENGANDUNG
  1. Pakai stokin semasa tidur
  2. Urutan Dibetis
  3. Mengambil minuman yang mencukupi
  4. Ambil makanan bersumberkan kalsium(daging,telor dan susu)
Okeh,sapa2 yang berminat sila lah pm saya..Saya boleh cod area pelangi semenyih,bangi,cyberjaya dan putrajaya.Dan yang paling penting saya boleh pos terus ke seluruh Malaysia.



Sihat Itu Indah,
wany nornid
pm/wa :01389236264
SID :908117

No comments:

Post a Comment